Èxit de les mobilitzacions convocades per la Intersindical-CSC per demanar la mateixa gratificació per tot el personal sanitari, de neteja i de residències

Èxit de convocatòria de les mobilitzacions organitzades per la Intersindical-CSC Sanitat per demanar al Govern que la gratificació per al personal sanitari per la gestió de la crisi de la Covid-19 sigui equitativa per a totes les categories professionals. Durant aquesta setmana centenars de professionals han participat en les concentracions en molts centres sanitaris de Catalunya, ja sigui de l’àmbit hospitalari o d’atenció primària, per exemple, les dels hospitals Clínic, Pius de Valls, Santa Maria de Lleida, Trueta de Girona, la Seu d’Urgell, Vilafranca, Figueres, la Vall d’Hebron, CAPs de Barcelona i Girona, etc.

Veieu un vídeo del Telenotícies que recull la protesta de l’Hospital Clínic.

Paral·lelament, la Intersindical-CSC hem enviat una carta a la consellera de Salut, Alba Vergés, on qüestionem els criteris que es volen fer efectius en el Decret Llei de gratificació als professionals del sistema de salut català i de les residències públiques, demanant que aquesta retribució extraordinària sigui linial. Creiem que la Covid-19 no entén de categories i que els i les professionals han treballat en aquesta crisi sanitària com un equip, inclòs el personal de neteja.

En la carta també demanem consolidar un plus de perillositat en les retribucions i que aquesta compensació no endarrereixi la necessària reformulació del sistema de salut català. Creiem que és urgent i necessari revertir les retallades i incrementar la despesa en Salut (llastrada, entre d’altres, per un infrafinançament crònic causat per l’enorme dèficit fiscal espanyol) amb els objectius d’incrementar el nombre de professionals, millorar les condicions laborals i fomentar la investigació i la innovació.