Manifest dels treballadors i de les treballadores autònomes de la Intersindical pel 1r de maig

Treballadors i treballadores autònomes, sí; però, per sobre de tot, treballadores i treballadors!

Als Països Catalans quasi un milió de persones treballem sota el paraigües del treball autònom. Gairebé un milió de persones que, dia rere dia,  mirem de tirar endavant aquelles iniciatives en les que hem cregut, que hem creat, que hem impulsat i que defensem perquè són una bona part de la nostra vida.

Els treballadors i treballadores autònomes de la Intersindical tenim clar que nosaltres, per damunt de tot, som treballadors i treballadores. Gestionem i tirem endavant petits negocis, el 80% dels quals sense més personal que nosaltres mateixos/es fent totes les tasques que calguin.

Aquests treballadors i treballadores estem presents arreu del territori, contribuïm al sosteniment laboral i econòmic del nostre país i del nostre entorn més immediat: creem xarxes de suport i col·laboració entre nosaltres, establim sinèrgies i participem, també, en el manteniment de l’equilibri territorial de la població. Perquè, allà on s’hi pot treballar, és on es viu.

Coneixem el lloc on treballem i per això no volem haver de parlar amb el govern de l’estat espanyol per a defensar els nostres drets. Volem com a interlocutor una administració propera, que també ens conegui. Exigim el traspàs competencial que regula el treball autònom a la Generalitat perquè qui ens ha de regir són les lleis del Principat. En el cas de Catalunya, defensem única i exclusivament la hisenda catalana.

I parlar amb el nostre govern per viure de manera digna, tal i com han de ser, dignes també, les nostres condicions laborals. Cal que el model de treball sigui suficientment fort per tal que aquests espais d’ocupació i generació de riquesa ho siguin amb perspectives de futur, d’un futur estable i que proporcioni unes prestacions dignes.

Exigim unes quotes d’autònoms justes, que es paguin tenint en compte els ingressos que es tenen, que s’aturi el cobrament de quotes i impostos quan no hi ha ingressos i que es despenalitzi la doble cotització d’aquelles persones que es troben d’alta al règim general i al d’autònoms. I denunciem, com no podria ser d’una altra manera, l’existència dels falsos autònoms i dels treballadors/es autònoms econòmicament dependents (TRADE).

I avui, quan la crisi econòmica generada per la COVID-19 afecta de ple al treball autònom, reclamem un govern que implementi polítiques públiques dirigides a autònoms/es per tal de continuar amb la nostra activitat. Volem, exigim, reclamem que se’ns conegui bé i s’ompli de reconeixement i dignitat l’aportació social, laboral i econòmica que fem essent, des del primer moment, gent que treballa. Perquè el treball autònom no pot ser un forat negre on es perverteixin els drets de treballadors i treballadores; el treball autònom no pot ser l’espai ocult que amagui la precarietat del mercat de treball.

Els treballadors i les treballadores autònomes som classe treballadora!