La Intersindical s’adhereix a la campanya “La universitat, en català!”, per promoure i agilitzar les queixes lingüístiques dels estudiants

La Intersindical, a través de la seva sectorial d’Universitats i Recerca, s’ha adherit a la campanya “La universitat en català”.  Una campanya impulsada per facilitar les denúncies per vulneracions lingüístiques a la universitat i per sensibilitzar els estudiants dels drets dels catalanoparlants a Catalunya, les Illes Balears i el País Valencià. Impulsada per Plataforma per la Llengua, la Federació Nacional d’Estudiants de Catalunya (FNEC) i el Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC), la campanya ofereix als alumnes una web perquè facin arribar les denúncies a través d’un senzill formulari que els posarà en contacte amb el servei de queixes de la campanya i amb el de la seva universitat.

A la web launiversitatencatala.cat, amb un tràmit de menys de cinc minuts, els estudiants hauran de facilitar el nom, un correu de contacte, la informació dels estudis i el nom de la facultat i la universitat on estudien. A més, hauran de seleccionar quin tipus de vulneració han patit i podran explicar el seu cas concret. El servei redirigirà els estudiants a una adreça concreta de la seva universitat per assegurar que segueixin el procediment establert per cada institució. A més, Plataforma per la Llengua es farà càrrec del tractament de les dades per fer un seguiment de l’evolució de les vulneracions i analitzar la situació global. Cada quadrimestre, les organitzacions impulsores publicaran un informe dels resultats.

Des de la Intersindical considerem que la llengua que s’usa a classe a més d’un dret per l’alumnat és, també, un dret del professorat dins del seu marc de llibertat de càtedra i d’exercici de la docència, donat que obligar a impartir la docència en una llengua diferent a la prevista en el pla docent o bé que la pròpia universitat obligui a impartir en una llengua determinada vulnera els drets lingüístics del professorat.

Manifest de la campanya

Coneix els teus drets lingüístics a la universitat

Fes la teva queixa lingüística!