La Intersindical ens sumem a la campanya de recollida de signatures per a la ILP per a la regularització de les persones migrades en situació irregular

La Intersindical ens hem sumat a la campanya de recollida de signatures per a la ILP (Iniciativa Legislativa Popular) per a la regularització de les persones migrades en situació irregular a l’estat espanyol.

Mmilers de persones vingudes d’arreu viuen als Països Catalans en situació administrativa irregular, situació que s’ha agreujat amb la pandèmia de la Covid19 on moltes d’aquestes han perdut les seves feines i no s’han pogut acollir a cap ajuda. Moltes d’aquestes persones, a sobre, han perdut el permís de residència vinculat als contractes de treball que s’han anat extingint al llarg d’aquests dos anys.

Davant d’aquestes circumstàncies els moviments socials d’arreu de l’Estat han plantejat aquesta ILP, per tal d’obrir la possibilitat d’una regularització general de persones que es troben aquesta situació.  Des de La Intersindical convidem la nostra afiliació i a la resta de la ciutadania a signar aquesta iniciativa en defensa dels drets humans, que limita els abusos laborals que pateixen les persones migrades (que es veuen privades de contractes, de molts dels seus drets laborals i socials, o de la possibilitat de sindicar-se), i que facilita la gestió pública d’una crisi social derivada de la pandèmia que té a una part de la ciutadania invisibilitzada i exclosa.

És a dir, que aquesta ILP es planteja des de tres vessants:

• Ètica: de compromís amb la justícia global i els drets humans.
  • Laboral: per combatre l’economia submergida i els abusos laborals
  • Política: gestionar l’emergència social requereix que les milers de persones que viuen al nostre país deixin de ser invisibles per l’administració, es puguin conèixer els seus casos i actuar amb la major eficiència.

Per poder signar només cal que tingueu DNI i sigueu majors de 18 anys (o els feu abans de setembre de 2022).

Per aquest motiu La Intersindical posa a disposició diferents punts estables de recollida de signatures a les seus de La Intersindical següents:

Barcelona – Alí Bei, 119.  (de dilluns a dijous de 9 a 17 hores i divendres de 9 a 14 hores)
Amposta  – Hotel d’Entitats. Carrer Verge del Carme, 2 (dijous 10:30 a 13:30 hores)
Girona – Camp de Mart, 3 (de dilluns a divendres de 8 a 15 hores)
Lleida  – Maragall, 61 (de dilluns a divendres de 10 a 14 hores)
Manresa – Caritat, 28 (dilluns, de les 17 a les 20.30h)
Tarragona – Plaça Sant Antoni 2 (de dilluns a divendres de 9 a 13 h i els dilluns i dimecres de 16 a 20 h)
Terrassa  – Torrent, 153 (dilluns, dimecres i divendres, de 17 a 19h)