Les agressions continuen creixent a les presons

El 22 de maig passat hi va haver un altre incident greu, i ja semblen ser una tradició, al Departament Especial de Règim Tancat del Centre Penitenciari Brians 2 i com a resultat han estat lesionats de diversa consideració 3 funcionaris, que han estat atesos, en primera instància, pels serveis mèdics del centre i que, posteriorment, han anat a la mútua de treball. Aprofitem també per felicitar els companys del Centre per la seva professionalitat i desitjar-los que les lesions patides no siguin de greu consideració.

La Intersindical manifesta el seu profund malestar i la preocupació per l’augment les agressions que els funcionaris d’Interior estem patint i la falta de resposta per part de la direcció del C.P. Brians 2 i del conjunt de l’Administració penitenciària. Els departaments de règim tancat de les presons catalanes estan sotmesos a una sobrecàrrega de treball i a una pressió que continua creixent sense control. Les dades estadístiques de la mateixa Administració reflecteixen una realitat molt fosca. Hem passat de 475 agressions l’any 2019 a 749 al 2021. Les dades proporcionades d’aquest any fan preveure que aquesta tendència és a l’alça. Tot això sumat a la falta de personal contínua i endèmica que pateix el nostre centre unit a la falta de respostes contundents per part de la direcció respecte a l’aplicació de sancions i solucions adients a aquests problemes només pot fer créixer, encara més, les xifres anuals d’agressions a professionals.

La situació és insostenible i hem de recordar que fa menys de dues setmanes en aquest mateix centre es van produir uns incidents molts greus amb lesions a funcionaris. Un cop més la nostra integritat física s’està menyspreant causant com a resultat la desmotivació del personal davant la passivitat de les direccions dels centres, que minimitzen les conseqüències dels incidents d’agressions a funcionaris. Per tot això, demanem una reunió urgent amb la Secretaria de Serveis Penitenciaris, Rehabilitació i Atenció a la Víctima i, per descomptat, amb la direcció del centre perquè ens expliqui quines són les seves mesures davant les greus agressions que estem patint i on ens veurem amb l’obligació d’iniciar mesures per fer visibles les nostres reivindicacions davant les agressions que estem patint.