Es constitueix la Secció Sindical de La Intersindical a la SEAT

Després de més d’un any de feina intensa, de contactes, i d’accions diverses, com ara la difusió d’un vídeo o la distribució de díptics, el sindicat nacional i de classe, compta des d’aquest 18 d’octubre amb secció sindical a la SEAT.

L’objectiu de La Intersindical és reafirmar la seva estratègia en una de les empreses que més ocupació genera a la comarca del Baix Llobregat i a la resta de Catalunya, així com presentar-se a les eleccions sindicals previstes per al 2023 i treure’n representació.

Per al secretari general de La Intersindical, Sergi Perelló, “era qüestió de temps que La Intersindical, l’única força sindical d’obediència nacional, tingués representació a una de les empreses més importants de Catalunya i de l’estat. La realitat del país es fa evident també comptant amb la presència de seccions sindicals de La Intersindical en espais tan claus per a la indústria com la SEAT”.

D’altra banda, Marta Molina, portaveu i coordinadora de la Unió Territorial (UT) de La Intersindical al Baix Llobregat i l’Hospitalet, ha destacat: “tenir secció sindical a la SEAT ha estat el nostre principal objectiu des que el gener de 2021 vam constituir l’UT de La Intersindical al Baix Llobregat i l’Hospitalet. Agraeixo moltíssim la feina de totes les persones que ho han fet possible, així com a l’Alexandre, en Daniel i Jordi, els companys que s’han volgut posar al capdavant de la secció sindical de la SEAT”.

Alexandre Filgueira, secretari general de la secció sindical, ha declarat que “els problemes del dia a dia dels treballadors i les treballadores de la SEAT s’han de poder tractar també des d’un punt de vista nacional i de classe, i aquesta és la nostra intenció.”

La Intersindical ja fa temps que treballa sobre el terreny, estudiant propostes per millorar les condicions laborals de les persones que hi treballen, entre les quals destaquen: renovar la plantilla, especialment a través de prejubilacions i d’altres mecanismes afavoridors per als treballadors; incorporar el personal extern subcontractat que treballa braç a braç amb el personal de plantilla de SEAT; exigir transparència a l’hora de negociar qualsevol modificació del conveni, acords o decisions que afectin els treballadors o arribar amb urgència a un acord sobre els horaris per tal de donar resposta a la necessària conciliació de la vida laboral i familiar, entre altres.

18 d’octubre, una data clau en la història de la fàbrica SEAT
El sindicat independentista ha escollit aquest 18 d’octubre per constituir oficialment la secció sindical a la SEAT per tal de commemorar els fets que van ocórrer el mateix dia de l’any 1971 i que van esdevenir símbol de la lluita antifranquista. Aquell 18 d’octubre de 1971 va marcar l’inici del període conegut com a “conflictivitat permanent” a la fàbrica SEAT de Zona Franca. Així mateix, recordem Antonio Ruiz Villalba, treballador de la SEAT assassinat avui fa 51 anys per la policia franquista mentre defensava els drets dels treballadors.

Podeu contactar amb els companys de la Secció sindical de La Intersindical a SEAT des del correu seat@intersindical-csc.cat