L’Estat turc ha detingut observadors internacionals durant les eleccions legislatives i presidencials a Turquia, entre els quals un representant de La Intersindical.

Davant les eleccions que s’han celebrat aquest cap de setmana, La Intersindical vam respondre a la crida de la comunitat kurda per exercir d’observadors internacionals, amb l’objectiu de supervisar el procés electoral.

Aquest ha estat viciat des del primer moment, amb l’empresonament de desenes d’activistes kurds les darreres setmanes i amb la repressió contra aquest i les forces progressistes arreu de Turquia. En el marc d’aquests moviments repressius, membres de les missions d’observació internacional han estat detinguts, entre els quals el representant de La Intersindical.

Des del sindicalisme català manifestem el nostre rebuig a la repressió contra el moviment kurd i als agents internacionals solidaris i emplacem al Govern Turc a complir amb totes les garanties democràtiques en la segona volta de les eleccions presidencials el 28 de maig.