Reunió del grup de treball de seguretat de l’àmbit penitenciari

El darrer 04 d’abril la INTERSINDICAL ha assistit a la primera reunió del grup de treball de seguretat acordat el passat dimarts dia 2 d’abril.

La sensació ha estat d’una administració desordenada, que no ha preparat gens la reunió, sense ordre del dia, sense propostes, sense índex i en definitiva, decepcionant. En front els sindicats: preocupats i molestos, alguns dels quals han abandonat la reunió al principi i d’altres a mitges. I en mig, la INTERSINDICAL, que ha traslladat que la situació és greu, que requereix solucions i que aquestes han d’arribar ràpid.

L’administració desordenada i amb la jornada gens treballada, pregunta als sindicats quines han de ser les solucions i les descarta totes a mesures que ´es proposen. Per tant, amb la sensació de desitjar-les poc.

De tant en tant, també amb alguna crítica a les mobilitzacions dels funcionaris.

La INTERSINDICAL demana fer una lectura menys crítica i comprendre que els funcionaris tenen una raó excepcional per mobilitzar-se: lassassinat de la companya Núria. En conseqüència, les mirades no han d’anar cap als treballadors que es mobilitzen, sinó cap a les solucions i a les demandes que aquests fan.

Els sindicats proposen solucions estanques en l’àmbit de la seguretat. I alguns de la defensa.

La INTERSINDICAL indiquem que la solució és l’objectiu, però no és singular. La solució és el camí i requereix una visió panoràmica i global. Passa per treballar en equip amb propostes en tots els àmbits: rehabilitació, reeducació, formació, esport, seguretat interior, tractament, treball penitenciari, personal i organització. I requereix treball, esforç, paciència, parlar, escoltar, proposar, valorar, regular, aplicar, observar, analitzar, corregir i tornar a començar i sobretot, respecte i consideració.

Serem capaços? Des de la INTERSINDICAL no ens  cansarem de fer-ho!!

I continuarem reivindicant:

• Millores de les condicions laborals
  • + Personal
  • Treballar la resta de protocols conjuntament amb tot els actors que participen a la vida penintenciària.