La Intersindical-CSC, apartada de la direcció de la Junta de Personal PDI pel pacte entre CSI-F i CCOO a la Universitat de Barcelona

Divendres es va constituir la nova Junta de Personal Docent i Investigador (JPDI) de la Universitat de Barcelona arran de les darreres eleccions que van comportar una victòria històrica de la Intersindical-CSC , amb els resultats de 10 representants Intersindical-CSC, 7 a CSIF i 6 a CCOO.

A la constitució de la Junta, CSIF i CCOO es van presentar amb un pacte per obtenir la Presidència i la Secretaria de l’esmentada Junta sense, ni tan sols, valorar una alternativa que tingués en compta els resultats electorals. La força dels vots els ha permès, legítimament, obtenir la direcció de la Junta; cadascú sap amb qui pacta i per què.

Des de la Intersindical-CSC a la UB no ens sembla, però, gaire bon senyal que aquesta nova direcció, com a primera acció, envií un correu en nom dels dos sindicats que han tancat el pacte assenyalant “Les prioritats de la JPDI per als propers 4 anys

Si la nova direcció, hereva de l’anterior, vol impulsar aquest “programa genèric”, ha de saber que des de la Intersindical-CSC vetllarem perquè a la UB es respectin els drets laborals del col·lectiu que sigui, amb escrupolosa atenció a les qüestions de gènere i amb prevenció de qualsevol forma de violència masclista; tot incorporant a l’agenda laboral la lluita per un món sostenible.  I ho farem exigint transparència –real i no només nominal– a la nova direcció, i sense renunciar als drets nacionals.