Manifest: “Davant de la Covid-19: República, Treball i Justícia Social

La pandèmia de la COVID-19, a més de colpir-nos amb l’enorme tragèdia que suposa la pèrdua de les vides dels nostres éssers estimats, està afegint encara més pressió a la classe treballadora, en especial a les persones més desfavorides per un sistema social i polític depredador.

La majoria de la ciutadania estem veient com les elits econòmiques i polítiques acumulen cada cop més riquesa de la forma més obscena i ens anuncien una nova crisi sistèmica que, de cap de les maneres pensem pagar. Aquest cop hem de teixir una xarxa de protecció que barri el pas a qualsevol intent de fer que siguem les classes populars les que carreguem amb la seva avarícia.

Ni podem ni volem permetre que les persones menys afavorides vegin com es degrada encara més la seva vida, especialment, quan sabem del cert que amb una distribució de la riquesa justa podem eradicar la pobresa i millorar les condicions de vida objectives del conjunt de la població.

Així doncs, davant l’escenari de crisi que s’albira, sabem del cert que només des de l’organització de la classe treballadora es podrà fer front als reptes que com a persones i col•lectiu se’ns presentaran, amb el nostre sindicalisme com a eina, perquè està desprovist de peatges cortesans i perquè funcionem com un generador d’espais de contrapoder.

Des de la Intersindical-CSC, en aquest acte conjunt de les Unions Territorials del Principat de Catalunya, volem manifestar que:

• És imperatiu un repartiment efectiu del treball, lluitar des de tots els fronts per fer front a la massiva destrucció de llocs de feina ocorreguda causa de la pandèmia de la COVID-19, a casa nostra, en una economia abocada al sector serveis a causa de la distribució internacional del treball i les polítiques econòmiques dels governs de torn.  Així mateix cal articular sortides laborals per a les persones que puguin  perdre el seu lloc de feina a causa de la implementació de noves tecnologies.
  • Cal implementar la reducció de la jornada laboral, tot mantenint el salari i desenvolupar mesures de protecció social de caràcter irreversible com ara la Renda Garantida i de racionalització de l’habitatge, com a elements bàsics.
  • És imprescindible establir un salari mínim català de 1.300 euros.
  • És urgent que les institucions i governs del conjunt dels Països Catalans deixin de malbaratar recursos públics, que es deixi d’injectar capital públic a les empreses de l’Ibex35 i als sindicats del règim. Qui requereix d’aquesta aportació econòmica són les persones, no pas les grans empreses ni les corporacions.
  • És inadmissible que haguem d’acceptar que se’ns retallin llibertats impunement. La necessària adaptació a una situació sanitària sense precedents no pot suposar, sota cap concepte, la introducció de mesures coercitives o lesives per a les nostres llibertats, individuals i/o col•lectives. Hem de viure en llibertat en totes les circumstàncies sense que cap cos repressiu pugui actuar arbitràriament, amb estat d’alarma o sense, mai.

Evidenciem la necessitat imperiosa d’un canvi de model econòmic i social. Instem les institucions dels Països Catalans a abordar i erradicar les causes de les diverses emergències socials que patim; pobresa estructural, empobriment de les persones grans, regularització de la situació de les persones migrants,  pobresa de persones assalariades, l’especulació immobiliària, sortides laborals i vitals per al nostre jovent, igualtat d’oportunitats per als infants, etc…

Som conscients que només des de la mobilització constant i la solidaritat activa podrem fer front als reptes que se’ns presenten.

Per a poder combatre amb garanties la crisi econòmica i social que s’anuncia, cal estrènyer els llaços de solidaritat entre les classes populars del país. Així mateix, cal establir espais d’unitat d’acció per a respondre les possibles agressions que puguem patir com a classe treballadora.

Perquè nosaltres situem la vida davant de l’economia, deixem molt clar que si cal aturar-la per  protegir els interessos de la gent no ens tremolarà el pols i ens servirem quan ens calgui de la Vaga General.

Oferim la nostra organització, la nostra eina, al conjunt de la classe treballadora d’aquest país perquè creiem fermament que cal canviar les coses i que les persones han de ser el centre de les relacions econòmiques, polítiques i socials.

Plantarem cara i treballarem pel benestar de la classe treballadora del nostre país. Sense exclusions, de forma proactiva i escampant democràcia als centres de treball.

Des de la Intersindical-CSC apostem i apostarem, lluitem i lluitarem per l’alliberament social i nacional dels Països Catalans.