Preguntes freqüents sobre els drets del personal docent no universitari de centres públics, privats i concertats de Catalunya i el coronaviurs (COVID-19)

portfolio site templates

1.- Soc substitut a la pública i em canvia el motiu de baixa o se m’acaba la substitució durant el confinament, què faig?
El Departament ens ha informat que mantindrà els substituts en alguns supòsits, consulta aquesta notícia del nostre web

Si tens problemes o creus que s’estan vulnerant els teus drets, contacta’ns a través del nostre formulari perquè puguem recollir el teu cas i fer les reclamacions i la pressió oportunes per canviar aquesta situació.

2.- Puc anar al meu centre educatiu a treballar? M’hi poden fer anar?

No, el Departament d’Educació ha estipulat expressament que els centres educatius han d’estar totalment buits. Cap treballador ni alumne ha d’anar-hi, no s’han d’establir cap mena de serveis mínims, ni reunions ni cap altra activitat presencial.

3.- He de fer classes virtuals i enviar feina als alumnes?
El Departament d’Educació ha estipulat que les setmanes de confinament són període NO LECTIU, i això significa que tot allò que es faci no pot ser avaluat ni contingut de proves o exàmens. Avançar matèria significaria un greuge per aquells alumnes amb situacions singulars, vulnerables o sense recursos digitals per seguir. Amb aquestes premisses com a base a complir, cada centre s’organitza de la manera que creu més convenient.

4.- El meu sou està en risc?
El Departament d’Educació ha deixat molt clar que això no són vacances ni una aturada de contractes, sinó que seguim treballant i a disposició dels centres i del Departament, però des de casa. Per tant, s’ha de seguir complint amb l’horari fent tasques relacionades amb la nostra feina i estar a pendent de noves ordres. Tenint en compte aquesta informació, el cobrament del mes de març no ha d’estar en perill perquè no hem deixat de treballar, sinó que ho fem d’una altra manera.

Seu Nacional

Alí Bei 119